آخرین پناه

دقایقس احساس کنیم و بیاندیشیم

آخرین پناه

دقایقس احساس کنیم و بیاندیشیم

غیر قابل چاپ

راسی راسی مکافاتیه
اگه مسیح برگرده و پوستش مثل ما سیاه باشه !
خدا می دونه تو ایالات متحده آمریکا
چند تا کلیسا هست که اون
نتونه توشون نماز بخونه ,
چون سیاها
هر چی که مقدس باشن
ورودشون به اون کلیساها قدغنه ;
چون تو اون کلسیاها
عوض مذهب
نژاد را به حساب می آورند
.
حالا برو سعی کن اینو یه جا به زبون بیاری,
هیچ بعید نیست بگیرن به چارمیخت بکشند
عین خود عیسای مسیح !

شعر بالا از لنگستون هیوز(langston hegues 1902_1967)نامی ترین شاعر سیاه پوست آمریکایی می باشد , مضامین شعرهای او مبارزه با نژاد پرستی بود .

نظرات 1 + ارسال نظر
سایه سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:30 ق.ظ http://sayehetanha.blogsky.com

سلام چه تصور قشنگی بود!
راستی ... اگر چیزی در قالب باورها و تصورات ما نگنجه همیشه محکوم به طرد و انزواست. چرا؟
اگر چیزی اونطور ما دوست داریم نباشه، باید اصلاً‌ نباشه؟

سلام
خوبی؟
ممنونم از حضورت تو این وبلاگ
نمی دونم منظور شما از این گفته به مطالب من مربوط می شه یا نه یا شایدم فقط یه سواله
ولی من همیشه سعی می کنم راهی برای قبول افکاری که قبول ندارم تو ذهنم باز بزارم
یا حدقل اگر دیدگاهی رو قبول ندارم اونو نکوبم و به دارنده ی اون دیدگاه این حق می دم که
با من موافق نباشه و نهایت اگر دیدگاه خودمو قاطع بدونم باید بتونم با منطق دارند ی دیدگاه رو با خود هم عقیده کنم
تا دیدار بعدی خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد