آخرین پناه

دقایقس احساس کنیم و بیاندیشیم

آخرین پناه

دقایقس احساس کنیم و بیاندیشیم

تجربه های مشترک

چه نعمت های بزرگی در زندگی داشته ام .هیچ کس به برخورداری من از زندگی نبوده است . روح های غیر عادی و عظیم وزیبا و سوزنده و سازنده ای که روزگار , چندی مرا , بر سر راهشان , کنارشان , نشانده است .این روح ها در کالبد من حلول کرده اند و حضور آنها همه را , در درون خویش ,هم اکنون , به روشنی احساس می کنم . همواره با آنها زنده ام و زندگی می کنم .در من حضور دارند . هرگز در زندگی , غم جداییشان را ,رنج سفرشان و دوری شان را و مصیبت مرگشان را نخواهم داشت .چه سعادتی است که کسی زندگی کند و یقین بداند که عزیزانش ,تا مرگ ,با او زنده خواهند بود !تنها نعمتی را که برای تو _ در مسیر این راهی که عمر نام دارد _آرزو می کنم ,تصادف با یکی دو روح خارق العاده ,با یکی دو دل بزرگ , با یکی دو فهم عظیم و خوب و زیباست !چرا نمی گویم بیشتر؟بیش تر نیست .((یکی)) , بیشترین عدد ممکن است . ((دو)) را برای وزن کلام آورده ام.و نیست ! اگر چه من  به اعجاز حادثه ای , این کلام موزون را , در واقعیت ناموزون زندگی ام , به حقیقت داشتم.((برخوردم!))(به هر دو معنی کلمه).دکتر شریعتی.

=======================================
خیلی از آدم ها تو زندگی لحظاتی رو پشت سر می گذارند که اگر توانایی انتخاب  لحظه ها را داشتند , لحظات مفید تری را برای خود انتخاب می کردند نه آن لحظات "سکون" را.بر خلاف این لحظات بی شمار سکون , بعضی از لحظات  هستند که تجربه های خوب وبیاد ماندنی را برای انسان به ارمغان می اورند و به قول معروف به زندگی انسان خط می دهند و زمانی که ادم این تجربه ها را
حس می کند برای همیشه سعی در به خاطر سپردن آن می کند .این تجربه ها به قدری خوب و مانند زندگی واقعی هستند که باعث تغییر در نگرش فرد و دیدگاه فرد می شود.
حتما برای شما  مخصوصا در برخورد با افراد مختلف برایتان پیش آمده که پس از برخورد با دیدگاه و عکس العمل فردی(حتی عملی بد که شما با تمام وجود بد بودن انرا درک کرده اید) , ان بینش چنان بر روی شما تاثیر بگذارد که بعد از آن پیش خود بگوئید مثلا :دیگر هیچ وقت فلان کار را به آینصورت انجام نخواهم داد یامثلا فلان کار را بدینصورت انجام خواهم داد و یا ...
کسانی قادرند در زندگی با بینشی خوب و قابل قبول در سطح توقعشان با مسائل برخورد نمایند که تجربه های اینچنینی زیاد ی را در کارنامه ی زندگی خود دارند و اینان نگرشی بسیار انسانی و رضایتمندانه ای (حداقل به نظر خود)برای خود دارند و سر شار از احساس خوشبختی و میل به زندگی می باشند .بارها برای هر کدوم از ماها پیش امده که برخوردی چنان بر ما تاثیر گذاشته که باعث ایجاد نگرشی در ما شده مثلا در مواجهه با شخصی که از خود گذشت و ایثار نشان می دهد در حالی که از او توقع انتقام و دشمنی می رفته که این عمل او چنان بر انسان تاثیر می گذارد که به خاطر قداست و زیبایی که در این عمل است انسان فی الحال تصمیم به قرار دادن این عمل انسانی در برخوردهای خود می گیرد .البته این مثال بسیار ساده ای بود.
ما در مسیر زندگی ,دغدغه هایی داریم .یا از پس انها بر امدیم یا که نتوانستیم حلشان کنیم . اگر خوب به اطرافمون بنگریم می بینیم که بیشتر این دغدغه ها در همه یکسان هستند و بعضی ها به راحتی آنها را حل نموده اند.
خوب می دانیم که ضعف ما در مقابل مشکلات کمتر به محیط خارجی مربوط می شود  بیشتر به مواردشخصیتی و دیدگاه ما بر می گردد.
چقدر خوب می شود که برای رسیدن به فراتر از "خود"ی که هستیم سعی در بالا بردن بینش خود کنیم و این میسر نیست جز با حرکت به سوی آن تجربه های ماندگار و نسانهایی که با ما در این مسیر همسو هستند و موفق بوده اند .بله , به تعداد افراد روی زمین شخصیت های مختلف وجود دارند و ما هرگز قادر نیستیم به زور در مسیر شخصیت و دیدگاه شخصی حرکت کنیم.
اما همه ی انسان ها عواطف یکسانی دارند.خشم , عشق ,تمایل به سمت زیبایی و..در همه وجود دارد. باید این ها را در وجود دیگران (مخصوصا موفق ترین ها)یافت.و آن موقع احساس هایی را که تا بیش از این در وجود خود می دیدی , در همگان خواهی دیددر حقیقت ما خود را (عواطف و احساساتمان را)در وجود دیگران خواهیم دید و همسوییمان با دیگران برای ما ملموس تر خواهد بود.
ما باید این را بدانیم در طول زندگی به دنبال پیشرفت و کمال بودهایم و سعی مان همواره یافتن راهی برای رسیدن به ان بوده و حاصل این تلاش در قالب معیارهایی در ما جمع شده که باعث ایجاد تمام تفکرات و آرزوها و مسیر در زندگی ما , همین معیار ها بوده اند .اما همگان نیز مانند شما در تلاش به رسیدن به این تکامل ,به معیارهایی رسیده اند .این معیار ها بسیار با ارزشند ,اینها ارزشهای مقدس انسانی هستند که همگان به میزان تلاش خود به دست آورده اند .
اینها معیارهایست که یک انسان با گوشت و استخوان خود آن را لمس کرده(مانند لمس آن ایثار هنگامی که توقع انتقام میرود)پس بسیار با ارزشند و چرا ما نیزسعی در درک ان معیار نکنیم؟
این را بدانید که احساسات زیبایی کمی آنطرف تر در وجود شخصی چون  تو وجود دارد که ارزش چشیدن را دارد.


نظرات 4 + ارسال نظر
آدینه بوک چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 07:12 ب.ظ http://www.adinehbook.com

سلام. به فروشگاه اینترنتی کتاب و CD آدینه بوک با تحویل رایگان هم سر بزنید.

ساغر یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 12:41 ق.ظ http://www.sokoote-del.blogsky.com

سلام
امیدوارم تعطیلات خوش گذشته باشد.
مطلب جالب و آموزنده ای بود .

موفق باشید

سلام
ممنونم از اینکه سرزدی
موفق باشی

reza k دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:50 ق.ظ http://asemone-shab.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
ممنون که به من سر زدی و معذرت که دیر امدم . آ خه مسافرت بودم و تازه برگشتم .
تبریک میگم وبلاگ بسیار زیبایی داری
من با تبادل لینک شما موافقم
من شما رو لینک میکنم
موفق باشی دوست عزیز

سهیل دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 01:39 ق.ظ http://del-neveshte.blogsky.com

سلام
زیبا بود
موفق باشید
یا حق

سلام سهیل
منتظر نظر ات سازنده ی شما دوست خوب هستم
به امید دیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد