آخرین پناه

دقایقس احساس کنیم و بیاندیشیم

آخرین پناه

دقایقس احساس کنیم و بیاندیشیم

جوابی برای چشمهای معصومش

 

 برای کشته شدگان بی گناه یهودی اسرائیل و اعراب فلسطین و لبنان

=========================================

برادرم ,  خواهرم , گریه کن به یاد آن عزیز از دست رفته ات .

 امشب  را تا صبح در سوگش  بنشین  . شاید باورت شود اولین  شب نبودنش را ,

 رفتن بی آمدنش را .و من نگاهم را به آسمان می دوزم و  ای کاش

 در این شب سیاه , بالهایی  برای گشودن داشتم و

به دل سیاه شب پر می گشودم و به پیش تو می آمدم

 تا مبادا امشب , در گوشه ای  که برای سوگ برگزیدهای  , 

کس نباشد تا با او دردت را در میان بگذاری .

 پیش تو می آمدم , تا شانه هایم تکیه گاهی برای صورت تو می بود تا مبادا  صورت بر زمین نهی ,

  و دستهایم  پاک کننده ی اشک از گونه هایت می بود تا شاید

 چشمانت به چشمهای خیس من می افتاد  و می دانستی  که من هم از سوگ تو گریانم  .

 کس بیاید و بنشیند در کنار این زن گریان , آن مرد خسته و آن کودک ,

  که دیگر مادرش را , پدرش ,  را مگر در آرزوهای کودکانه ,  نخواهد دید

 و به پرسشی که در چشمانشان  فریاد می زند پاسخ دهد ,

که چرا باید عزیزش را برای شهوت سیری ناپذیر این جانور دوپا  بدهد ؟

چه کسی حق حیات را که خدا برای آنها در نظر گرفته , نمی پسندد ؟!

پاسخ چیست ؟

با تو سخن می گویم با تو ای دیو انسان نما

 اگر قادری , اگر می توانی به چشمان گریان آن کودک معصوم

 که بر بالین جسم بی جان مادرش نشسته,  بنگر و به او بگو که  :

کودک , گریه مکن , این سیاست است ! این قدرت است ! و این ...

آیا خواهی توانست ؟

 

  <<================================>>

حکایت کن از بمب هایی که من خواب بودم و افتاد

 حکایت کن از گونه هایی که من خواب بودم و تر شد

 بگو چند مرغابی از روی دریا پریدند

 در آن گیروداری که چرخ زره پوش از روی رویای کودک گذر داشت

 قناری نخ زرد آواز خود را به پای چه احساس آسایشی بست .

(( ســــهراب سپــهــــــری ))

 

 

کودک گریان          کودک گریان

کودک گریان

 


 

نظرات 9 + ارسال نظر
مرداب یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:19 ب.ظ http://www.moordab.blogfa.com/

سلام دوست من
خیلی خوشحالم از اینکه دوست خوبم حتی تو وبلاگش احساس همدردیش و نسبت به اون کودکان تو این پست بیان کرده . همه ی ما برای این موضع دردناک متاسفیم
آپ ام دوست من و منتظر
تا بعد بای

سایه دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:07 ب.ظ http://sayehetanha.blogsky.com

سلام مهدی جان

چه متن قشنگی نوشتی عزیز، دلم به درد اومد... واقعاً‌ چه کسی میخواد پاسخگوی نگاه هراسان و غربت زده ی این کودکان باشه؟
چه کسی میخواد جوابگوی گرسنگی، یتیمی و آوارگی اونا باشه؟

کاش هیچوقت جنگ نبود!

هیچکس پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:34 ق.ظ http://http://www.ghabilye-khorshid.blogfa.com

خیلی دردناک به امید آزادی فکر بشر

ناشناس شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:47 ق.ظ

همش تغصیر ایران است که موشک و پول ایران را به هزب الله میدهد و همه را به بدبختی و بیچارگی می کشاند این نتیجه همکاری هزب الله و ایران و سوریه است
این دولت جنای کار ما میخواهد همه را به کشتن بدهد و فکر مردم بدبختش را نمیکند
ننگ بر این جمهوری اسلامی ولایت فساد ایران

صـخره شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:56 ق.ظ

سلام دوست مهربان
خوبی؟
---
قانا وجود داشت
--
دعام کن.

آیناز جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:17 ق.ظ

سلام دوست عزیز
از اینکه به یاد بچه های فلسطینی و لبنایی هستی واقعا خوشحالم تو با این کارت نشون دادی هنوز آدمایی هستند که حس انسان دوستی در وجودآنان است به امید موفقیت حزب الله

ساغر شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:31 ق.ظ http://www.sokoote-del.blogsky.com


سلام
فوق العاده تکان دهنده نوشتید
از اینکه دیر به شما سر زدم شرمنده ام .
عزادار یکی از نزدیکترین دوستانم بودم و از غم از دست دادن وی میسوزم و .........

اون یکی از دوستانمون بود و وبلاگ نویس که دیگه بینمان نیست.


موفق باشید

سلام
خیلی متاسفم برای اتفاقی که برای دوستتان افتاده
یا حق

پیمان شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:38 ق.ظ http://peyman59.blogsky.com

سلام
قبل از هر چیز ممنونم که به وبلاگ من سر زدید و خوشحالم با وبلاگ شما آشنا شدم.
می بخشید کمی دیر سر زدم.
در مورد این جنایات حرف زدن خیلی سخته. فقط دعا کنیم زودتر تموم بشود.
موفق باشید

صخره شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:27 ق.ظ

سلام مهربان
خوبی؟
حق نگهدارت برادر
راستی هیچ عکسی از لت و پار شده های صهیونیست دیدی؟
نکنه اسراییل سانسور می کنه؟
یا نکنه وجود نداشته باشه؟
هر ۲۰۰ لبنانی که می میره یک نظامی صهیونیست هم می میره
به این می گن برابری
همه با هم برابرن ولی بعضی ها برابر ترنننننننننننن
نه؟

دعام کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد