آخرین پناه

دقایقس احساس کنیم و بیاندیشیم

آخرین پناه

دقایقس احساس کنیم و بیاندیشیم

پرستو

                                    ستاره گم شد و خورشید سر زد

                                         پرستویی به بام خانه پر زد

                                        در آن صبحم صفای آرزویی ,

                                     شب اندیشه را , رنگ سحر زد .

                                      پرستو باشم و از دام این خاک

                                         گشایم پر بسوی بام افلاک

                                       ز چشم انداز بی پایان گردون,

                                         در آویزم به دنیایی طربناک .

                                        پرستو باشم و از بام هستی

                                    بخوانم نغمه های شوق و مستی

                                     سرودی سر کنم با خاطری شاد

                                      سرود عشق و آزادی پرستی .

                                     پرستو باشم و از بامی به بامی

                                        صفای صبح را گویم سلامی

                                          بهاران را برم هر جا نویدی

                                       جوانان را دهم هر سو پیامی .

                                      تو هم روزی اگر پرسی ز حالم

                                         لب بامت ز حال دل بنالم

                                        و گر پروا کنم که بر من نگیری

                                   که می ترسم زنی سنگی به بالم !

                                                 فریدون مشیری

                                                                                       

 

 

                                                                     

نظرات 5 + ارسال نظر
ساغر سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:27 ق.ظ http://sokoote-del.blogsky.com

سلام

شعر زیبا و دلنشینیست.

هر چی گشتم یه شعر در این رابطه پیدا کنم براتون بنویسم هیچی نبود جز شعر خودتون.

موفق باشید

سایه سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 04:08 ب.ظ http://sayehetanha.blogsky.com

سلام مهدی جان

شعرت بی نظیر بود. من عاشق شعرهای فریدون مشیری هستم.

مهربون، ببخشید که دیر سر زدم. حالم زیاد خوش نیست این روزها.

اما تو ... آرزو دارم همیشه شاد و سلامت باشی

سلام سایه
خوشحالم که از این شعر خوشت اومد
و امیدوارم که حالت بهتر شه
خداحافظ

غریبه جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:59 ب.ظ http://banouye-sib.blogsky.com

سلام همسایه
قالبت خیلی زیباست شعرات هم زیبایی خاصی به این کلبه داده
موفق باشی

سلام
ممنونم
دوست دارم همیشه نظرات سازنده ی شما عزیز رو بدونم
یا حق

آذر یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 12:47 ق.ظ http://www.setareyesard.blogfa.com

سلام
ممنون بهم سر زدی وبلاگ خیلی قشنگی داری
شما تازه کاری؟ مطمئنی؟
وبلاگتون قشنگه بی تعارف
بازم بهم سر بزن و کمکم کن وبلاگمو زیبا کنم
ممنون

رهگذر دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:12 ب.ظ http://shabestan.blogsky.com

زیبا بود.
فریدون مشیری...
چه خاطراتی داشتیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد